حوزه علمیه به ارتقای فرهنگ دینی جامعه افتخار می‌كند
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش روز یكشنبه مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام 'محمودرضا جمشیدی' در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در دبیرخانه شورای عالی حوزه‌ در قم، افزود: حوزه‌های علمیه تلاش های زیادی را برای ارتقای فرهنگ دینی در میان بانوان داشته است و توانسته بانوان فراوانی كه تربیت كننده نسل‌های آینده هستند را تربیت كند.

وی با استقبال از تشكیل شورای سیاستگذاری حوزه‌های خواهران، گفت: تشكیل این شورا به حوزوی ماندن حوزه‌های خواهران و ماندگاری آثار تربیتی حوزه كمك فراوانی خواهد كرد و گامی موثر در هماهنگی و بر طرف شدن مشكلات است.

جمشیدی افزود: ما تلاش داریم كه سایه مراجع عظام تقلید نیز مانند رهبر معظم انقلاب بر حوزه‌ها افكنده شود و موجب افزایش ظرفیت معنوی حوزه‌ها شود.

مدیر حوزه‌های علمیه كشور نیز در این نشست از تشكیل شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در راستای ساماندهی و برطرف شدن مشكلات موجود ابراز خرسندی كرد و تشكیل این شورای را دارای ثمرات فراوانی دانست.

آیت‌الله 'مرتضی مقتدایی' با تاكید بر ضرورت بررسی امور حوزه‌های علمیه خواهران‌ در شورای سیاستگذاری، اهتمام جدی برای رسیدگی و برطرف كردن مشكلات حوزه‌های خواهران را خواستار شد.

در ادامه این نشست، عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌‌های خواهران گفت: بسیاری از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه خواهران ناشناخته است كه لازم است این ظرفیت‌ها تجمیع و كاربردی شود.

'فریبا علاسوند' همچنین با اشاره به آسیب‌های موجود بر سر راه فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران، افزود: ‌بسیاری از این آسیب‌ها در عرصه‌های برنامه ریزی و برخی نیز در سیاست‌های خرد می‌باشد و گاهی نیز به سیاست‌های كلان‌ باز می‌گردد.

وی اضافه كرد: باید سیاست‌های كلان و خرد و همچنین سیاست‌های كاربردی حوزه‌های خواهران در شورای سیاستگذاری مشخص شود؛ زیرا اگر فعالیت این شورا تنها به سیاست‌گذاری معطوف شود، موجب می‌شود كه این تغییر و تحول كه برای از بین بردن آسیب‌های موجود تشكیل شد، نتواند كارآیی داشته باشد.

در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران آیات 'رضا استادی'، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، و 'سید هاشم حسینی‌بوشهری'، 'معاون جامعه و روحانیت' جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز سخنرانی كردند.

در این نشست همچنین، احكام اعضای شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با امضای آیت‌الله رضا استادی، دبیرجدید شورای عالی حوزه‌های علمیه به آنان اعطا شد. ك/1

/7404/ 380//536





:: برچسب‌ها: زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: